Anne Shirley maand op Craving Pages


Toen ik onlangs nietsvermoedend door mijn tijdlijn scrolde op Twitter kwam er opeens iets voorbij waardoor ik spontaan begon te gillen. Uitgeverij Karmijn deelde de definitieve omslag van Anne van Avonlea. Je hoeft mij maar een klein beetje te kennen om te weten dat ik een milde obsessie heb met Anne Shirley. Ik werd verliefd op haar verhaal dankzij de films met Megan Follows in de titelrol en Jonathan Crombie als de perfecte Gilbert Blythe. Dankzij uitgeverij Karmijn - die besloot het klassieke verhaal nieuw leven in te blazen met een moderne vertaling - las ik vorig jaar dan eindelijk het boek waarop de film was gebaseerd en ik werd opnieuw helemaal verliefd.


Anne van Avonlea

Om te zeggen dat ik uitkijk naar de release van Anne van Avonlea (het tweede boek in de reeks) is een enorme understatement. Ik ben meer dan excited en kan nauwelijks het geduld opbrengen om te wachten op de release. Om mijn geduld toch ietsje te sterken heb ik besloten om de hele maand Augustus om te dopen tot Anne Shirley-maand op mijn blog. Wat betekent dat?



Om te beginnen wil ik Anne van het Groene Huis herlezen en ik nodig jullie bij deze uit om met mij mee te doen. Ik heb in mijn Goodreads groep een topic gemaakt waarin je je aan kunt melden voor de readalong en je voor kunt stellen aan de andere deelnemers. Als je nog geen lid bent van mijn Goodreads group kun je je hier aanmelden.

Verder ga ik deze maand natuurlijk de films weer eens kijken. Er zijn maar weinig films die ik letterlijk keer op keer kan kijken, maar deze films horen daar sowieso bij. Naast de films met Megan Follows wil ik ook de recentere adaptatie van Netflix nog een keer gaan kijken. Ik was in het begin erg sceptisch over de serie, maar hij is gewoon net zo fantastisch als de films maar dan op een compleet eigen manier.


Agenda

Tijdens de maand organiseer ik verder nog enkele events op social media om het allemaal nóg leuker en gezelliger te maken. Denk aan Twitter chats, een Instagram Challenge en aan het einde van de maand een liveshow op Instagram waarin we heerlijk kunnen kletsen over het boek.

Het lijkt me ook erg tof om gedurende de maand augustus ergens te meeten om allerlei Anne-gerelateerde dingen te bespreken, maar ik wil eerst polsen of daar animo voor is. Lijkt het jou tof dan kun je dat aangeven op de Evenement pagina voor Anne van het Groene Huis maand en geef dan meteen aan naar welke locatie / datum jouw voorkeur uitgaat.

Zodra de planning helemaal rond is zal ik die posten in de sidebar van mijn blog.

Ik heb helemaal zin in een Anne van het Groene Huis maand. Doe je ook mee?


Geen opmerkingen