In zes titels

Vandaag is de eerste dag van Bout of Books 20 en uiteraard doe ik weer mee als de leesmarathon-addict die ik ben. Deze readathon is een zeven-dagen-durend evenement op internet met deelnemers van over de hele wereld! Bij een leesmarathon horen natuurlijk challenges en eerlijk gezegd zijn die van de Bout of books readathon niet altijd even origineel. Zo is de eerste challenge eigenlijk vaste prik voor de leesmarathon; stel jezelf voor in niet meer dan zes woorden.

Nu had ik natuurlijk mijn antwoord van de vorige jaren kunnen recyclen.., maar in plaats daarvan besloot ik om de challenge wat uitdagende te maken. In plaats van zes woorden ga ik mezelf vandaag voorstellen aan de hand van zes titels!


Geekerella van Ashley Poston spreekt volgens mij wel voor zich. Ik ben nu eenmaal geeky en daar ben ik trots op! Ik houd van lezen, debatteren over de mogelijke afloop van Game of thrones, handwerken, schrijven en graphic novels verzamelen. Verder heb ik nog steeds een zwak voor fanfiction van Pirates of the Caribbean, Phantom of the opera en Supernatural. 

Rockoholic van C.J. Skuse omdat ik zo enorm houd van lekker, pittige rockmuziek die bruist van de energie. Muziek is mijn belangrijkste bron van inspiratie wanneer ik schrijf en het is mijn favoriete uitlaatklep. Ik vind maar weinig dingen zo fijn als samen met Noud uit mijn dak gaan op klassieke rocknummers. 

Onbreekbaar van Kami Garcia vind ik bij mijzelf passen omdat ik de vele tegenslagen in mijn leven toch maar mooi heb overwonnen. Natuurlijk betekent dat niet dat ik geen moeilijke tijden meer ken, maar ik ken mijn eigen kracht en dat kan niemand van mij afpakken. 

Onzichtbaar van Natasza Tardio heb ik niet gekozen omdat ik me onzichtbaar voel hoor. Ik heb deze titel gekozen omdat ik graag onzichtbaar ben. Ik vind het fijn om onopgemerkt te blijven. Helemaal in situaties waarin ik me ongemakkelijk voel. Ook kies ik onzichtbaar, omdat er een deel van mij is dat ik niet deel met het internet. Dat deel is onzichtbaar voor jullie. 

Silent van David Mellon vergt nauwelijks verdere uitleg. De titel 'Silent' ofwel 'stilte' legt zichzelf uit. Ik ben behoorlijk verlegen en houd mezelf graag op de achtergrond. Ik word daardoor ook vaak bestempeld als een 'stille'. Tot je me beter leert kennen, want zodra ik me op mijn gemak voel klets ik je de oren van het hoofd! 

Buffering van Hannah Hart vind ik toepasselijk omdat ik ervan houd om te leren en mezelf te ontwikkelen. Ik heb ook het gevoel alsof je nooit moet stoppen met leren en jezelf verbeteren... dus ben je in feite altijd aan het bufferen / opladen. 

Dag 1 update

Ik ben dit keer om middernacht al begonnen met lezen omdat ik toch niet kon slapen. Het boek wat ik heb uitgekozen om de spits af te bijten van deze Bout of books is Syndroom van J. Sharpe. Al na de proloog spookte de gedachte een paar keer door mijn hoofd dat het misschien niet zo slim was om een boek zoals dit in het semi-donker - in mijn uppie! - te lezen. Na het tweede hoofdstuk moest ik mezelf dwingen om nog een poging tot slapen te ondernemen. 

Overdag ben ik verder gegaan in het boek. Rond een uur of drie las ik het uit. Ik ben nog niet begonnen in een tweede boek voor deze readathon,  maar heb mijn tijd goed besteed aan een kinderen-voor-kinderen dans party samen met Noud. 

Al met al een goed begin van de leesmarathon. 

Doe jij dit keer mee aan Bout of books?

2 opmerkingen

  1. Wat een toffe en originele manier om jezelf voor te stellen! En ik ga de boektitels ook even opzoeken, misschien zit er wel wat tussen voor mijn to-read lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie manier om jezelf voor te stellen. Het zet me meteen aan het denken; wat zou ik pakken?
    Ik weet niet of ik mee gaan doen. Ik moet erg veel werken en voel me een beetje gestrest de laatste tijd. Veel van mijn vrije tijd gaat op aan dingen die ik nog had liggen of opdrachten.

    BeantwoordenVerwijderen