#Ohmybookathon TBR

Later deze week gaat de #Ohmybookathon weer van start; een Nederlandse leesmarathon die jaarlijks wordt georganiseerd door Lisanne van Ohmybook.nl. Donderdag gaan we van start, maar ik heb mijn TBR nu al klaarliggen voor de marathon en de daarbij behorende uitdagingen. Vandaag vertel ik je welke boeken ik heb uitgekozen...


Reading Challenges

Dit jaar zijn er voor het eerst enkele reading challenges verzonnen voor de deelnemers om het samenstellen van een TBR wat gemakkelijker te maken. Je mag natuurlijk helemaal zelf weten of je aan de challenges mee wilt doen, maar ik vind het altijd een erg leuke toevoeging aan elke leesmarathon en dus ga ik me er sowieso aan wagen. 

De challenges zijn als volgt:

1. Lees een boek met meer dan 500 pagina's

Hiervoor heb ik gekozen voor een reread namelijk Inherited van Freedom Matthews. Dit fantasy-verhaal over de vervloekte bemanning van een piratenschip is echt een guilty pleasure van me en ik kan niet wachten om terug aan boord te gaan. 

2. Lees een boek met een persoon op de cover

The female of the species van Mindy McGinnis heeft een meisje op de kaft en staat al een tijdje op mijn TBR. Het schijnt een ontzettend goed boek te zijn met veel feministische thema's en een thriller-randje. Ik ben benieuwd. 

3. Lees een boek waarvan de titel bestaat uit één woord

Hiervoor heb ik gekozen voor het boek Vallen van Jackie van Laren. Ik heb erg goede dingen over het boek gehoord en de Q-trilogie die eerder van haar verscheen vond ik tof... dus heb best wel zin in dit boek. Volgens mij is het een heerlijke feelgood. We shall see. 

4. Lees een boek met roze op de cover

Voor deze challenge heb ik gekozen voor The royal tour van Amy Alward. Ik heb kort geleden het eerste deel van deze trilogie gelezen en vond hem echt heel erg leuk. Ik ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat. 

5. Lees een boek waarvan de titel begint met jouw voorletter

Help! Ik weet dus echt geen boeken te verzinnen die beginnen met de letter 'J' dus die moet ik jullie voorlopig schuldig blijven. Ik heb op Twitter al om hulp gevraagd, dus wie weet komt daar nog iets uit maar zo niet dan tel ik Vallen dubbel, want dan gebruik ik gewoon de eerste letter van mijn achternaam voor de challenge. 

6. Lees 6 boeken

En dit is de enige challenge waarvan ik niet eens ga proberen om hem te behalen... Of misschien toch door de prentenboeken die ik voor het slapen gaan aan Noud voorlees mee te tellen. Zes boeken is tegenwoordig helaas een tikkeltje té ambitieus voor mij. 

Doe jij ook mee aan de #ohmybookathon?

6 opmerkingen

  1. Toffe boeken heb je gekozen! Ik ben nog niet helemaal uit mijn stapel, maar ik laat mensen op Twitter stemmen welk boek ik zal gaan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voor een boek met mijn eigen letter heb ik gekeken op Goodreads in mijn To Read lijst. Klikte op sorteren op titel en dan scrollen naar de E, zijn er best nog wel wat!

      Verwijderen
  2. Judaskus van Linda Jansma is met een J! Twee keer zelfs, de titel als de achternaam van de schrijfster.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Judaskus van Linda Jansma is met een J! Twee keer zelfs, de titel als de achternaam van de schrijfster.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prentenboeken tellen toch ook gewoon? ;) Toch al 7 op een week dan, haha. Al wordt er hier ook veel herlezen. Ik doe niet mee deze keer. Ik doe al mee aan een maandlange reading challenge die van start gaat op zondag en op zaterdag start ook nog eens de readathon van een goodreads group waar ik bij zit. Anders wordt het wel heel veel.

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist meteen dat ik opnieuw wilde meedoen aan de #OhMyBookathon. Die uitdaging is trouwens ook de reden dat ik nu een hele blogfeed-achterstand heb staan. Oorspronkelijk was ik niet van plan om me te doen aan de aparte challenges maar uiteindelijk deed ik dat toch én daar heb ik geen spijt van. Waarschijnlijk gaat er nu eerst weer even wat minder gelezen worden tot ik alle klusjes (online -en offline) heb gedaan die bleven liggen omdat ik aan het lezen was. Maar nadien hoop ik terug wat meer te kunnen lezen. Het was immers heel leuk om weer wat meer aan lezen toe te komen.

    BeantwoordenVerwijderen