#30Daysofreadathon; De Netflix Tag

Het thema voor de #30Daysofreadathon challenge was vandaag 'korte verhalen'. Een uitdaging waar ik het best moeilijk mee had aangezien ik al eerder mijn favoriete korte verhalen / dunne boeken deelde. Toen kwam ik de Netflix tag tegen en realiseerde ik me; dat - oh ja! - films en series zijn ook korte verhalen. Daarom deel ik vandaag met jullie mijn antwoorden op deze toffe tag-vragen.


Kijk je liever series of films op Netflix?

Ik kijk voornamelijk series op Netflix, al vind ik het wel leuk dat er van die heerlijke gouwe ouwe films tussen het aanbod staan. Wanneer ik niet opga in series als Lucifer (voor de tweede keer al!), Fuller House of Crazy ex-girlfriend zet ik graag een film op zoals Back to the furure, Sleepless in Seatle of Clueless. 

Kijk je op dit moment een serie? Zo ja; welke?

Ik heb onlangs het nieuwste seizoen van Fuller House afgekeken en heb alle afleveringen van The good place gezien. Nu ben ik voor de tweede keer aan het smullen van Lucifer (zoveel liefde voor die serie!!!). Verder kijk ik af en toe een aflevering van Travels with my father met Jack Whitehall (hilarisch), Bondi ink tattoo crew (geen inkt aan mijn lijf, maar ik vind het wel erg mooi om te zien wat deze kunstenaars kunnen). 

Ook kijk ik af en toe naar de docu serie American Super/Natural om inspiratie op te doen voor het boek waar ik aan werk. 

Wat is je Netflix serie top 5?

1. Lucifer
2. Orphan Black
3. Crazy ex-girlfriend
4. Fresh meat
5. Anne with an 'E'

Ik houd het - om het mezelf wat gemakkelijker te maken - bij actuele titels. Dat betekent niet dat series zoals Gilmore Girls, Full(er) House en Party of Five ook niet tot mijn favorieten behoren. 

Wat is je Netflix film top 5?

1. In your eyes
2. Hook
3. Penelope
4. Robin Hood; men in tights 
5. Little women

Het is de moeite van vermelding waard dat mijn favoriete films net zo veranderlijk zijn als het weer.

Wat is je favoriete Netflix snack?

Ik houd van hartige snacks; brie, chips of groene olijven heb ik graag binnen handbereik voor een binge-watch sessie. 

Waar kijk je het liefst Netflix op? Tablet, tv, laptop, mobiel of iets anders?

Op de laptop. Wij hebben namelijk geen televisie en de tablet vind ik irritant klein. 

Wat is je grootste tegenvaller op Netflix?

Wat dat betreft sluit ik me aan bij Anneke (Eenlettermeergraag); de vier nieuwe Gilmore Girls afleveringen waren diep teleurstellend. 

Stel je mocht nu iets toevoegen op Netflix, wat zou het zijn?

Mag het écht maar één ding zijn? Er is zoveel wat ik toe zou willen voegen aan het aanbod. Op nummer één staan toch wel mijn all-time-lievelingsseries: Buffy the vampire slayer, Angel en Charmed. Maar ik zou een paar oudere series ook erg kunnen waarderen zoals Baywatch, The Dukes of Hazzard of The A-team. 

Oh, en The Golden Girls. Deze heb ik zelf dan wel op DVD, maar ik vind het hoog tijd dat een nieuwe generatie kennis kan maken met deze hilarische dames. De humor uit deze serie is gewoon tijdloos. 

Geen opmerkingen