Book meets bujo #3; The upside of unrequited

Komende vrijdag komt de Leesbeesten leesclub weer bij elkaar bij boekhandel van Piere in Eindhoven. Ik ging vlak voor de vakantie voor het eerst naar de boekbespreking en vond het super gezellig! Liefst ga ik voortaan naar alle bijeenkomsten, maar dat wil helaas niet altijd lukken. Vrijdag ben ik er echter - als alles meewerkt - wel weer bij en dan bespreken we The upside of unrequited van Becky Albertalli. Ik hoop maar dat ik iets zinnigs bij kan dragen aan het gesprek, want het valt niet mee om niet onverstaanbaar te dwepen met dit heerlijke boek.


Volgens mij heb ik nog nooit meer gemeen gehad met een personage als met Molly; de hoofdpersoon uit dit boek. Haar liefde voor Pinterest, haar maatje meer, de lastige eigenschap om héél snel een crush te ontwikkelen waar ik niks meer durf te doen... allemaal dingen die tiener-Joany heel erg goed zou herkennen. Dit is dan ook een boek waarvan ik wou dat het zo'n 15 jaar geleden al was uitgegeven, want ik had hier zo veel steun uit kunnen putten als 15-jarige.

Het boek is herkenbaar, vertederend, grappig en hoopvol. Ik denk dat heel veel jongeren iets kunnen hebben aan dit boek; al is het maar om zich minder alleen te voelen en zichzelf te leren accepteren zoals ze zijn. Molly is niet perfect (niemand is perfect). Ze ergert zich aan haar crushes, aan haar lichaam en aan haar gedachten... maar - en dat maakt dit boek zo sterk - haar omgeving accepteerd haar zoals ze is en daardoor leert ze zichzelf te accepteren. Met of zonder vriendje!

Mijn Book-Bujo

Ik vind het heel erg leuk om mijn gedachten over een boek op papier te zetten. Inmiddels heb ik al een bookjournal van Young & Awesome en het boekendagboek van Blossom Books volgemaakt met gelezen boeken. Hoog tijd voor een nieuwe dus. In plaats van een voorgedrukt boeken-notitieboekje heb ik besloten een Leuchtturm1917 in te wijden als bookjournal. Geïnspireerd door @bookishjournaling op Instagram ga ik mijn leesgewoonten, reviews, challenges en andere boekgerelateerde dingen voortaan bijhouden in bullet journal format. 

Mijn review van The upside of unrequited is de eerste in mijn boek en ik ben er erg blij mee. Om deze pagina te maken heb ik om te beginnen de kaft uitgeprint en ingeplakt. De voor het schrijven van de titel heb ik zo veel mogelijk geprobeerd het font van de cover te imiteren. Ik heb een Micron Pigma fineliner 0.2 gebruikt en een gelpen van het merk Sakura. Verder heb ik de pagina opgeleukt met een doodle, een quote en wat bijpassende washitape. 

Ik ben erg blij met het resultaat en kijk er naar uit om het boekje te vullen met allerlei boek-gerelateerde dingen. 

Heb jij een bookjournal? 

1 opmerking

  1. Die heb ik zelf niet maar ik vind jouw invulling wel heel erg knap. Het volgende boek dat je hebt verwerkt (die foto zag ik al op Facebook) vond ik zelfs nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen