#30Daysofreadathon; Help mij mijn TBR samenstellen voor Spookathon!


Een Amerikaanse feestdag die de afgelopen jaren enorm veel populariteit heeft gewonnen aan onze kant van de oceaan is toch wel Halloween. Volgende maand is het alweer zo ver, en om alvast in de stemming te komen voor deze feestdag heb ik me voorgenomen om die maand mee te doen aan de #Spookathon.

Deze leesmarathon wordt georganiseerd door drie toffe You BookTubers (BooksandLala, Paige's Pages en Bookerly) in de week van 16 tot en met 22 oktober. Het is een laagdrempelige leesmarathon zonder al te veel poespas. De bedoeling - natuurlijk - om tijdens de spookathon zo veel mogelijk spooky boeken te lezen; en de definitie van een 'spooky' boek mag je helemaal zelf bepalen. 

Om je te helpen bij het kiezen van je TBR voor deze leesmarathon hebben de organisatoren een aantal uitdagingen verzonnen...

1. Lees een thriller
2. Lees een boek met een 'spooky' woord in de titel
3. Lees een boek waarin een angst uit je kindertijd voorkomt
4. Lees een boek met oranje op de kaft
5. Lees een boek met een 'spooky' setting


Wat moet er op mijn TBR?

Voor deze leesmarathon weet ik eigenlijk totaal niet welke boeken ik op mijn TBR zou moeten leggen. Mijn definitie van 'spooky' lijkt namelijk totaal niet op die van de organisatie. Zij denken bij het woord vooral aan thrillers... persoonlijk vind ik een spannende, bovennatuurlijke roman met wat mysterie veel beter bij het woord passen. 

Omdat ik er nog niet helemaal over uit ben welke boeken nu écht spooky genoeg zijn voor deze leesmarathon leek het me een goed idee om jullie hulp in te schakelen. Welk boek vinden jullie nu echt de definitie van spooky? Hoe enger hoe liever. 

Wat is jouw favoriete spooky boekie? 

1 opmerking

  1. Zelf vond ik Crimson Peak - het boek naar de gelijknamige film van Guillermo del Toro - geschreven door Nancy Holder heel erg goed. Die sfeer is echt spooky. Zowel Annabel als Melissa hebben vorig jaar elk een lijstje gedeeld met griezelige halloween-boeken. Misschien vind je daar wel iets in terug dat je aanspreekt.

    BeantwoordenVerwijderen